En lång resdag
 
 Idag har jag spenderat hela dagen på flygplatser. Det har tagit mig 11 timmar att flyga från Umeå till Göteborg. Hur är det ens möjligt? Det skulle ha tagit två och en halv timme. Först var flyget från Umeå till Arlanda försenat, för det hade inte kunnat lyfta från Stockholm. Som piloten sa: "Det snöar nästan lika mycket i Stockholm som här, men stockholmarna har fortfarande inte lärt sig hantera snön". På grund av det 'snökaos' som rådde på Arlanda imorse var hela flygsystemet kaos hela dagen.
Jag missade anslutningsflyget till Göteborg med råge (det lyfte samtidigt som jag flög från Umeå) och blev ombokad till ett senare flyg som skulle gå fem timmar efter det jag skulle ha åkt med. Sedan var det också sisådär en och en halv timme sent.
Vilken tur att jag valde att åka ner en dag i förväg! Kursen jag ska på här i Göteborg börjar imorgon och det fanns inga bra morgonflyg från Umeå, så det fick bli en extra natt här istället. Det var alltså ingen katastrof. Men min tanke på att spendera eftermiddagen jobbandes på något mysigt café fick bytas ut på att sitta på obekväma stolar på flygplatsen. Men mycket jobb har jag lyckats göra bort i alla fall!
Nu är jag äntligen framme på hotellet och har fått i mig middag. Efter att ha levt på nötter och proteinbars hela dagen behövdes riktig mat. Vägrar köpa en tråkig sallad till överpris på Arlanda!
Dagens arbetsplats