En dag i bilder - 13/11
Här är ännu en dag i mitt liv, närmare bestämt måndagen den 13e november. Så här kan en helt vanlig dag se ut!
 
Mitt alarm ringde som vanligt 05.25, men jag var lite segstartad eftersom våra grannar fick för sig att spela musik halva natten (alltså vem gör det natten till måndag? Hade inte bostadsmarknaden varit på väg ner hade vi köpt hus NU!). Hur som helst så var jag på plats på gymmet strax efter 06 och hann köra några styrkeövningar innan jag körde spinning 06.45 med ett par vänner.
Spinningen slutade 07.30 och jag skulle vara på en kurs 08.15 = snabb dusch och piff inför arbetsdagen och raska steg ner till universitetet.
 
Kurs i SPSS. Jag tycker att sånt här är jätteroligt och superintressant! Måste bara nöta in statistikspråket igen. Har inte använt begreppen på ett par år, vilket märks. Jag har ju gjort två intervjustudier, men till våren skickar vi ut en enkätundersökning med hjälp av SCB och då kommer jag få massa kvantitativa data att analysera. Ser fram emot det!
 
Lunchdejt med en av mina bästa vänner. Vi försöker få ihop en lunch varannan vecka, vilket vi har lyckats rätt bra med under hösten. Oftast blir det lunch på caféet Rost. God mat i kombination med att få ett break från jobbet och prata ikapp om allt mellan himmel och jord. Kan det bli bättre?
 
Arbetar med en tidsgeografisk metod (från kursen jag var på i Linköping förra veckan).
 
En stor del av eftermiddagen arbetade jag med statistik. Jag kan inte bara läsa statistiska termer, utan måste själv testa mig fram för att verkligen förstå. Significance levels, z-scores, test statistics, paired samples t-test... Hjärnan går på högvarv!
 
När jag kom hem var maten redan klar. Jag hackade lite sallad och sedan satte vi oss ner och pratade statistiska termer. Jag har tur som har en sambo som är mer kvantitativ än mig och som inte har några problem med att prata jobbrelaterade grejer vid middagsbordet, haha.
 
Efter disk, plock och fix hemma hann jag med en stunds pianospelande! Ett intresse jag precis återupptagit efter ett par år utan. Underbart sätt att slappna av och vila huvudet från allt annat ett tag.
 
Idag landade vi i TV-soffan redan kl. 20, vilket är ytterst ovanligt för oss. Men när Trafikverket är i blåsväder måste man ju tajma in så att man får se vad som pågår! Vi såg Kalla Fakta och därefter Aktuellt samtidigt som jag stickade på ett litet nytt projekt (ja, jag hör hur gammal jag låter!).
 
En liten stunds läsning innan vi släckte lampan vid 22.30!