På resande fot
Det har blivit en hel del resor för mig under de senaste åren. Framför allt det här året. Jag försöker tänka tillbaka på alla ställen jag vairt på och kom fram till att jag hunnit med följande resor inom ett års tid:
- Rovaniemi (jobb)
- Åbo (jobb)
- Rovaniemi (jobb igen)
- Boston (jobb)
- Oslo (jobb)
- Göteborg (fritid)
- London (fritid)
- Malmö + Köpenhamn (jobb)
- 5-6 resor till Stockholm/Uppsala (jobb+fritid)
- 6-7 resor till Älvsbyn (fritid)
...och säkert några fler resor som jag hunnit glömma.
Det blir en hel del resande i mitt jobb eftersom jag deltar i internationella konferenser och kurser. Resorna till Finland var i samband med ett transnationellt forskningsprojekt som jag var delaktig i. Det är roligt samtidigt som det är en viktig del av livet som akademiker! Att få nätverka med andra forskare nationellt såväl som internationellt är viktigt både för min egen utveckling och för att vi ska kunna få inspiration och idéer av varandra. Det är så vi tillsammans kan driva forskningen framåt!
De resorna som sker privat är mest stadsresor till nya spännande städer som vi inte varit i förr, eller för att hälsa på familj och vänner. Jag älskar att resa och skulle bli otroligt rastlös om jag inte fick göra det! Älskar att se nya platser eller bara få lite miljöombyte. (Sen kanske det också handlar om att jag forskar om mobilitet...).
 
When in London...
Nu är jag på väg till Linköping för några dagars kurs! Det ska bli jättespännande eftersom jag får tillfälle att verkligen fördjupa mig i ett teoretiskt ramverk som jag använder i mitt avhandlingsarbete. Jag hoppas på att få massa bra idéer och värdefulla verktyg som kan guida mig nu när jag snart ska börja analysera data.