Min träning
Förutom min forskning har jag ett annat stort intresse som tar upp stora delar av min tid - träningen. Träningen har varit viktig för mig i väldigt många år och är en grundsten till att jag ska må bra fysiskt såväl som mentalt. Jag skulle även vilja påstå att träningen är extra viktig för mig sedan jag började jobba på universitetet. Dels för att morgonträning för mig är ett måste för att orka sitta still på kontoret hela dagen, dels för att det är viktigt för mig att ha mål inom något annat än jobbet.
Att ha helt skilda mål inom helt olika områden i livet tror jag är viktigt och jag tror faktiskt att det gör mig till en bättre forskare. Genom att gå in för något annat och byta fokus får jag distans till mitt arbete. Det känns otroligt viktigt inom den här branschen! Jag upplever ofta att akademiker inte är ett yrke utan något som man är och som lätt tar upp hela ens liv eftersom det inte finns någon tydlig skillnad mellan arbete och fritid. Att få distansen som träning ger är otroligt viktigt för mig. Och jag har faktiskt fått några av mina bästa idéer i löpspåret, snarare än framför dataskärmen.
 
Med min starka man
Min träning består av mycket styrketräning kombinerat med löpning, landsvägscykling och spinning. Just nu har jag en utmaning på gång inför 2018. Jag ska tillsammans med min mamma göra en egenkomponerad klassiker! Det blir ett mellanting mellan En Svensk Klassiker och Tjejklassikern, så jag har precis börjat träna med specifikt inför det. Vi kallar vår klassiker för Nymanklassikern och hur vi planerar att lägga upp den förtjänar faktiskt ett helt eget blogginlägg som kommer inom snar framtid.