En dag i bilder - 22/11
Här är några bilder från min gårdag, onsdagen den 22 november. Enjoy!
Som vanligt var jag på gymmet på morgonen! Det blev ett överkroppspass med fokus på axlar, följt av lite rörlighetsträning.
På väg från gymmet till jobbet! En promenad på sisådär 10 min. Arbetsdagen började därefter med ett möte som varade hela morgonen. Det har varit väldigt många möten av alla de slag på sista tiden. Ofta två om dagen, vilket har tagit mycket tid från min egen forskning. Det är styrelsemöten, referensgrupper jag sitter med i, doktorandmöten och denna dag var det APT för institutionen jag jobbar på.
Tillbaka på kontoret! Jag försöker sammanfatta lite litteratur och lyssnar samtidigt på julmusik. Jag har börjat tycka att det är okej nu med instrumental julmusik. Lite pianoplinkande i bakgrunden liksom. Snart känns det nog okej med sångtexterna också... mycket snart...
Efter lunchen och ett doktorandmöte återgick jag till att läsa artiklar. Det är en rätt stor del av mitt jobb faktiskt! Hålla sig uppdaterad inom fältet.
Övar på min skills i Paint samtidigt som jag försöker få till någon slags illustrativa space-time-prisms av min data från senaste studien. Ett försök till att ge något pedagogiskt exempel som är lätt att förstå...
Resultatet! Jag hoppas att det här är någorlunda lättförståeligt när jag presenterar det i Göteborg om ett par veckor... Återstår att se!
Hej då jobbet för idag! Dags att skynda vidare till IKSU för dagens andra pass.
När ens sambo plötsligt vill gå på konditionspass, då infinner man sig snällt där och plöjer igenom ett pass Indoor walking tillsammans. Bara 40 minuter, vilket räcker gott och väl för mig som inte är någon kvällsträningsmänniska egentligen.
På väg hem igen!
Efter att ha duschat, packat upp dagens matlådor, fixat morgondagens matlådor, m.m. landade vi tungt i soffan. Efter Aktuellt var det läggdags och familjen (jag+sambo+våra två katter) somnade i en enda mysig liten hög. Det här med att röra sig på natten är svårt eftersom jag ofta har båda katterna sovandes ovanpå mig. Bästa platsen tydligen!