Veckans tips: Personlig almanacka
Jag är lite old fashion och föredrar papperskalender. Jag är HELT beroende av min kalender och hade aldrig lyckats få ihop mitt liv om jag inte hade den. Under väldigt många år (ända sedan gymnasiet tror jag...) har jag köpt min kalender från Personlig Almanacka, där man kan designa den i princip hur man vill. På så sätt får jag in alla funktioner jag behöver ha i min kalender. Jag är jättenöjd med den.
Jag upplever framför allt när jag har mycket att göra att det underlättare att bara få ner allt i kalendern. På så sätt får jag en bra överblick över vad det är som ska göras och jag kan planera livet utifrån olika deadlines så att jag vet vad jag ska göra under vilka dagar. Förutom möten, arbetsuppgifter som ska hinnas med och annat jobbrelaterat så skriver jag även in vilka träningspass jag ska köra, vilka sociala aktivitieter som jag har, m.m. Jag färgkodar dessa i olika färger, så kan jag se direkt vilket typ av aktivitet som jag har inbokad. Utan denna hade jag aldrig kommit ihåg något!
 
Den här veckan!
 
Omslaget kan man också välja själv. Antingen med egna bilder eller de som finns på deras sida!
 
 Man kan välja funktioner i den själv. Jag har valt en checklista för "Veckans att göra" och en träningsruta så att jag kan gå tillbaka och kolla vad jag har tränat under tidigare perioder. (Galet btw att jag blev tvungen att gå till slutet av februari för att hitta en tom vecka i kalender, haha!)
 
#1 - JUNITJEJ

Så fin kalender!

Svar: Tack!
drlandby.blogg.se

#2 - mammatillmirakel.blogg.se

Har också en sådan, fast lite mindre. så himla bra. Det skrivs alltför mycket digitalt idag. Ibland är set skönt att klottra med penna och papper. Kram på dig!

Svar: Härligt! Ja, älskar att ha fysiska kalendrar att bläddra i. Litar inte på tekniken! ;)
drlandby.blogg.se

#3 - Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Fin kalender :) Jag har beställt därifrån för längesen, nu kör jag på en enkel svart som jag köpt i bokhandel. Men ett tag körde jag helt digitalt också :P

Svar: Tack! Skönt att ha en 'riktig' kalender att skriva i :)
drlandby.blogg.se