En dag i bilder - 7/11
Här får ni hänga med på en kursdag i Linköping! Ingen dag är den andra lik som doktorand, vilket ni lär märka om ni följer mina 'En dag i bilder'-inlägg.
Godmorgon! Jag sov lite för länge p.g.a. sen middag med kursgänget, men strax innan kl. 06 var jag påklädd och redo för morgonens löprunda.
 
En kort men skön runda blev det i ett morgonfrostigt Linköping. Känner mig lite sliten i en höftböjare och har lärt mig av tidigare erfarenheter (läs: löprelaterade överbelastningsskador) att det inte är värt att forcera när kroppen säger att det räcker. Avslutade därför med lite höftböjarstretch i en busskur!
Frukost samtidigt som jag svarade på mejl och uppdaterade mig inför dagen. Hur kommer det sig att man alltid äter så mycket när det är frukostbuffé? Jag som inte ens är hungrig så tidigt på morgonen ska liksom ändå pressa i mig mer än jag brukar bara för att det finns liksom.
Promenerat till Linköpings Universitet! Kursen började inte förrän kl. 9 idag. Skönt att kunna göra bort lite eget jobb innan. Det kan vara så svårt ibland att hinna med ens 'riktiga' jobb när man är på kurs.
Toaselfie under fikarasten! Under den här dagen var det några olika forskare som pratade om hur de använder tidsgeografi i sin forskning. Under förmiddagen var fokus mest på hur tidsgeografin kan användas inom studier om människans användande av naturresurser. Under eftermiddagen handlade det mer om transporter samt ICT.
Inne i Hägerstrandsrummet visade Prof. Kajsa Ellegård en tavla med Hägerstrands liv, hans böcker och de spår som finns kvar av hur han arbetade under en tidsperiod då det inte fanns datorer (tänk vad svårt att vara forskare på den tiden!).
På vägen hem till hotellet köpte jag med mig plocksallad och satte mig i minisoffan för att jobba lite och ta uti med dagens mejl med Rapport på TVn i bakgrunden. Jag hade bland annat ett dokument att granska för en av styrelerna på universitetet som jag är med i.
Hjärnan orkade inte med en sekund till av jobb, så jag tog mig ut för lite frisk luft. Jag älskar att promenera omkring på nya ställen och se hur samhället är uppbyggd. Både när det gäller samhällsplanering och arkitektur.
Efter den kyliga kvällspromenaden kom jag tillbaka till hotellrummet och pratade i telefon, kollade sociala medier, förberedde blogginlägg och såg på Aktuellt OCH TV4-nyheterna (hur ofta hinner man med båda liksom?).