En träningsvecka
Mina träningsveckor ser alltid lite olika ut eftersom jag får anpassa efter mitt övriga schema med resor och annat som kommer emellan. Men så länge jag inte är sjuk ser jag ändå till att få till någon slags träning 6 dagar per vecka. För mig är det en betydligt större utmaning att ha en vilodag än att träna. Det är en sån djupt inrotad vana och rutin!
Under förra veckan följde jag i stora drag min träningsplan och fick in alla pass jag vill få in på en vecka. Så här såg det ut då:
 
Måndag:
Styrka: Rygg & triceps
Kondition: Spinning 40 min
 
Tisdag:
Kondition: Löpintervaller
Styrka: Ben/löpstyrka
 
Onsdag:
Styrka: Axlar & armar
Kondition: Indoor Walking 40 min
 
Torsdag:
Vilodag
 
Fredag:
Gruppass: Total Training
 
Lördag:
Styrka: Bröst & axlar
Kondition: Spinning 55 min
 
Söndag:
Styrka: Ben
Kondition: Löpintervaller
 
Jag inser att det kan se mycket ut, men på vardagarna tränar jag inte mer än drygt en timme. Jag hinner med ungefär en halvtimmes styrketräning innan jag kör konditionsträningen. På helgerna blir det ungefär en timmes styrketräning, eftersom jag har mer tid. I övrigt kör jag några prioövningar som främst syftar till att underhålla musklerna.Förut hade jag mer fokus på styrketräningen, men sen vi bestämde oss för att köra Nymanklassikern  2018 har det blivit mer fokus på olika former av konditionsträning. Tanken är att jag ska få in två spinningpass och två löppass per vecka fram till jul (därefter mer fokus på skidåkning). Vanligtvis fördelas löpningen på ett intervallpass inne och ett lugnare pass ute, men den här veckan har det känts för halkigt för utomhuslöpning.
 
Jag älskar mina spinningpass! Otroligt roligt samtidigt som jag underhåller cyklingen under vintern (mer landsvägscykling under sommarmånaderna).