Nyårsmål för 2018
Tidigare hade jag ofta nyårslöften. De senaste åren har jag haft nyårsmål istället. Det kan vara stora mål, som att jag skulle få en doktorandtjänst, men även mindre mål. I år har jag egentligen inga stora mål... om inte världens mest fantastiska bröllop ska ses som ett mål?
 
Om man ser till de vanligaste nyårslöftena bland svenskar så handlar de ofta om att träna mer, äta bättre och spara mer pengar. Jag har inget behov av sådana mål. Med en träningnivå på 10-15 timmar i veckan finns det liksom inget utrymme (eller behov) för att öka träningen. Kosten rullar väl på som alltid med en fin balans. Att spara pengar mer pengar känns rätt omöjligt det här året. Vi sparar visserligen 12.000 per månad till vårt bröllop och kommer såklart även behöva lägga en del från sparkontot till det. Sedan har vi vår New York-resa i slutet av året som kommer att kosta en hel del (för att vi väljer att lyxa till det). Så om vi har lika mycket pengar kvar i slutet av året som vi har nu så är jag mer än nöjd. Inget passande nyårsmål för det här året alltså.
 
 
 
De mål jag har satt upp för 2018 är istället följande:
Vila mer.
Jag ska försöka få in minst en vilodag från träningen varje vecka, vilket är en stor utmaning för mig som älskar att träna.
 
Yoga mer.
Jag behöver yogan för avslappning och stretching. Jag mår alltid väldigt bra efter yoga, men tar mig sällan tid till det. Om jag lyckas yoga en gång per vecka är jag nöjd.
 
Stressa mindre.
Det är skillnad på att ha mycket att göra (vilket jag kommer fortsätta att ha) och att stressa över sådant jag inte kan göra något åt. Det gäller såväl jobb som bröllop (är redan något av en bridezilla...).
 
Utöver det ska jag försöka bli en ännu bättre sambo (eller fru som det snart blir... herregud!) och vän, spendera tid med mina nära och kära och bli bättre på att visa hur mycket jag uppskattar dem. Jag inser att mina nyårsmål är rätt klyschiga ändå, men det kanske helt enkelt är sånt som vi alla behöver bli bättre på?